USA #1

Jag kommer dela in hela USA-resan i flera inlägg så här är nu första delen. 

Los Angeles

Vi landade på LAX för dryga tre veckor sedan och hyrde genast en bil så att vi skulle kunna roadtrippa omkring. Vi var rejält jetlaggade då vi kom fram men som tur kunde vi lägga oss nästan med en gång.

Vi började resan med att besöka Santa Clarita, en stad norr om Los Angeles (var min pojkvän har släktingar). Där fanns gator efter gator som var väldig Wisteria Lane-liknande och att vara där kändes lite som i en film.

Sedan besökte vi en plats med utsikt över hela Los Angeles. Jag och Markus på bild. ♥

Vi tog oss självklart också ner till havet och dessa bilder är från de första dagarna, då vädret var lite mulet. De här bilderna är tagna på Long Beach och på första bilden ser man fartyget Queen Mary. Dock stannade vi inte så länge i Los Angeles utan begav oss genast vidare. Vi hade ju mycket att hinna med!


San Diego

Nästa stopp var San Diego, en stad söder om Los Angeles vid gränsen till Mexiko. Här stannade vi i ett par dagar och besökte allt från souveniraffärer till stora, gamla krigsfartyg. Dessutom hann vi med lite outletshopping, vilket såklart var ett stort plus.

San Diegos skyskrapor och höga byggnader.

Solen tittade också fram och vi fick ta del av mycket värme och svett då vi spatserade runt på San Diegos gator. 

Flera bilder kommer inom kort!



Svar: Taack :D

Åh underbara resebilder!!

Åh, så underbart vackra bilder! Det ser verkligen ut att ha varit en härlig resa! :D

Cajsa Lindahl

http://cjssong.blogg.se/

hejsan sötnos! :D
allt bra med dig? jag försöker komma in i bloggandet igen och har smått startat med lite fler inlägg. Har ju bloggat hela tiden men den senaste tiden har jag bloggat typ 1-2 inlägg i veckan och det känns supertrist! :( Mitt nästa steg är att ta bort bloggar som inte existerar längre som jag "följer" på bloglovin. Synd att kalla att jag följer dem om de inte finns mer. ^^ Vilket jag håller på med just nu och ser att du fortfarande skriver och då behåller jag dig så klart och för hoppningsvis kommer jag att kolla in oftare nu när jag vill komma igång med bloggen ordentligt igen.
Hoppas du får en bra påskvecka sötnos!

Åh vad härligt! :)

SV: Tack fina du! :) Kram

fina bilder :)

Bamse

Vi satt bakom er på färjan och såg jarina.fi och kollade in sidan. Härliga foton från era resor👍😃





Namn:


E-mail (publiceras ej):


Hemsida/Blogg:













Jarina

Jag är en 25-åring bosatt i Åbo, ursprungligen från Hangö. Jag studerar internationell ekonomi, jobbar med marknadsföring och fotograferar en hel del. Det jag visar upp här är min vardag - en vardag där fokuset ligger på bilderna. Hoppas du trivs!

Kontakt: [email protected]








   Kategorier

Vardagligt
Jag själv
Vardag
Telefonbilder
Evenemang
Inredning
Kaffedags
Resor

Fotografering
Porträtt
Studenter
Bröllop
Kärlek
Behind the scenes

Tips
Fototips-fredag
Andra fototips
Kamerateknik
Redigeringstips





   Arkiv

2018
01, 02, 03, 04, 05, 06,
07, 08, 09, 10, 11, 12

2017
01, 02, 03, 04, 05, 06,
07, 08, 09, 10, 11, 12

2016
01, 02, 03, 04, 05, 06,
07, 08, 09, 10, 11, 12

2015
01, 02, 03, 04, 05, 06,
07, 08, 09,10, 11, 12

2014
01, 02, 03, 04, 05, 06,
07, 08, 09,10, 11, 12

2013
01, 02, 03, 04, 05, 06,
07, 08, 09, 10, 11, 12

2012
01, 02, 03, 04, 05, 06,
07, 08, 09, 10, 11, 12





bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar